Tredje och sista steget i IF-SKOLAN

Tredje och sista steget i IF-SKOLAN är en påbyggnadsutbildning. Här får man med sig ytterligare kunskaper i praktiskt plåtarbete.

Sista delen omfattar två praktiska kursveckor separerade med cirka ett halvårs mellanrum med E-learning via vår utbildningsplattform som utförs mellan dessa.

Genomförd utbildning och avklarat teoretiskt branschprov inom KUB samt arbetad tid om 6 800 timmar berättigar montören ett branschcertifikat Isoleringsplåtslagare.

För att nå certifiering inom detta sista utbildningssteg så krävs att man har avklarat Grundutbildning Teknisk Isolering, GTI, VVS-Isolerare, VVS samt Isoleringsplåtslagare, ISP

Isoleringsplåtslagare, ISP är i dagsläget vår mest omfattande utbildning.

ISP – Teoretiska Moment

• ISP2.14 – Rörböjar
  • ISP2.15 – Verktygshantering 2

Regelverk gällande bokningar inom IF-SKOLAN

• Deltagare är anmäld så snart vi emottager accepterad kurskallelse.
  • Eventuell avbokning ska alltid skickas till IF-SKOLAN via E-post: bokning@ifskolan.se
  • Vid avbokning 3-4 veckor före kursstart ska beställaren ersätta IF-SKOLAN med 50% av kursavgiften.
  • Vid avbokning 0-2 veckor före kursstart ska beställaren ersätta IF-SKOLAN med 100% av kursavgiften.
  • Vid förhinder kan platsen överlåtas till kollega från samma organisation, detta skall alltid meddelas IF-SKOLAN via E-post: bokning@ifskolan.se
  • Minimiantal kursdeltagare för lärlingsutbildning: 5.
  • IF-SKOLAN har rätt att ställa in en kurs varvid alla eventuellt inbetalda avgifter återbetalas, ersättningar därutöver utbetalas ej.
  • IF-SKOLAN fakturerar kursavgiften före kursstart, betalningsfristen är 30 dagar.
  • IF-SKOLAN reserverar sig för eventuella ändringar i programmet.