En värld av Energihjältar

Med det nya upplägget i IF-skolan kommer lärlingen att ha en lärarledd utbildningsvecka per utbildningstillfälle, inte två veckor som tidigare.

Mellan utbildningstillfällena genomförs praktik hos respektive medlemsföretag samt att eleven genomgår teoriundervisning som kommer att ske på distans via E-learning.

Detta innebär att ett större ansvar läggs på eleven men ger också en betydligt effektivare utbildningsform.

Vi kommer att följa skolverkets studieplan och upplägg med översyn från VVS branschens Yrkesnämnd.

Matthias

Vi belyser de viktigaste frågorna kring smarta och energieffektiva byggnader, stödjer och vidareutbildar våra medlemsföretag samt marknadsför branschen mot myndigheter, konsulter och andra organisationer.

Notify of
Visa alla kommentarer