Investera i er personal

Teknisk isolering är en mycket viktig del i framtidens hållbara byggande

Vi satsar därför på utbildningar via IF-SKOLAN. Uppdraget är att utbilda lärlingar samt erbjuda företagen vidareutbildning och kurser inom specialområden.

Ni bör veta att undersökning efter undersökning visar att på att arbetsmarknaden, framför allt bland unga, så är arbetsmiljö och trivsel det enskilt viktigaste när man väljer arbetsgivare.

Det är viktigare än lön, förmåner, geografi samt arbetstider och så vidare.

För att fånga framtidens bästa medarbetare, för att kunna konkurrera i framtiden, för att hänga med i tiden, så måste företagen börja jobba med sin personal, Investera i och utveckla den. Att serva, uppgradera och underhålla maskinparken är det sällan någon som tvekar kring.

Maskiner är kostsamma saker

Maskiner är kostsamma saker. Men jag skall berätta en hemlighet för er, eftersom alla känner till den. Din absolut mest kostsamma och värdefulla tillgång är din personal.

Att investera i en utbildning bidrar inte bara till ökad trivsel, den stolthet och lycka det innebär för en yrkesperson att kunna visa upp ett GTI-diplom till en början och sedan eventuellt ett branschcertifikat är svårslagen.

IF-SKOLAN utvecklas kontinuerligt, ta en titt här på vår nya utbildningsportal ifskolan.se så ser ni delar av den digitaliseringen som genomförts.

Med vår nya portal har vi samlat allt på ett och samma ställe. Skolan följer givetvis skolverkets utbildningsplaner.

Matthias

Vi belyser de viktigaste frågorna kring smarta och energieffektiva byggnader, stödjer och vidareutbildar våra medlemsföretag samt marknadsför branschen mot myndigheter, konsulter och andra organisationer.