Arbetar du inom producentledet, är du konstruktör, konsult, VVS-Montör, Ventilationsmontör eller du kanske är återförsäljare för Teknisk Isolering? Är du i allmänhet nyfiken över begreppet Teknisk Isolering?

Då är detta utbildningen för dig, Introduktion Teknisk Isolering, ITI

Vi bedriver utbildning inom Teknisk Isolering, VVS samt Isoleringsplåtslageri och vi har utbildat branschen i mer än 20 år. Vår uppgift är att utbilda företagslärlingar, erbjuda specialutbildningar, validera VVS- och Isoleringsplåtslagare och utveckla branschen mot nya mål och höjder.

Kortfattat om ITI

ITI är en introduktion med teoretiska moment, men fokus på praktiskt handhavande. Kursen bedrivs under två dagar måndag till tisdag på följande orter i Sverige:

• Malmö
  • Stenungsund/Kungälv
  • Stockholm
  • Umeå/Örnsköldsvik

Observera att antalet platser är begränsat och varierar beroende på kursort.

Hur bedrivs utbildningen?

Du kommer att gå kursen sida vid sida med duktiga professionella montörer inom branschen, företagslärlingar, som studerar till att bli VVS-Isolerare och Isoleringsplåtslagare. Kursen bedrivs i fullt utrustade moderna lokaler vid företag runtom Sverige som är ledande inom branschen.

Du kommer att få en inblick i hur detta hantverksyrke bedrivs och se alla de moment som utförs vid byggarbetsplatser och inom industrin.

Du kommer att genomföra moment med stöd av lokala kursledare med många års erfarenhet inom detta yrket som även är yrkesverksamma, samt skolledare för IF-SKOLAN, så detta är förutom utbildningen ett gyllene tillfälle att få ställa de frågor du alltid har funderat över men aldrig haft möjlighet att få svar på gällande vår bransch.

Kursens innehåll

• ITI1.01 – Genomgång av utbildningssystemet
  • ITI1.02 – Verktygs och materialhantering
  • ITI2.01 – Montering rörskål värme
  • ITI2.02 – Montering rörskål kondens
  • ITI2.03 – Montering nätmatta enligt SSG
  • ITI2.04 – Montering plastplåt värme
  • ITI2.05 – Montering slang cellgummi
  • Extrakurs, ITI – ITI3.01 – Montering skiva cellgummi
  • Extrakurs, ITI – ITI3.02 – Montering plastplåt kondens

Att tänka på inför kurs

Kursdeltagaren skall tänka på att utrusta sig med följande personliga skyddsutrustning innan kursstart.

• Skärskyddshandskar
  • Skyddsglasögon
  • Arbetsskor med trampskydd och stålhätta.
  • Slittåliga arbetsbyxor med knäskydd.
  • Heltäckande tröja för arbete med mineralull.

Lunch medtages av kursdeltagaren, i allmänhet så finns lunchrestauranger tillgängliga inom gångavstånd. IF-SKOLAN bjuder på förmiddags- och eftermiddagsfika. Tiderna varierar beroende på kursort.

IF-SKOLAN tillhandahåller allt övrigt såsom teorimaterial, handverktyg, material för montage samt allt annat som behövs för samtliga kursmoment.

Eventuellt boende ombesörjs av kursdeltagaren, rekommendationer för lämpligt boende för vald kursort tillhandahålls av IF-SKOLAN vid förfrågan.

Gällande kursavgift för Introduktion Teknisk Isolering, ITI – 2 dagar för valfri kursort 12 000 SEK (7 500 SEK för stödmedlemmar) exklusive moms.

För bokning av kurs så klickar du här

En helt vanlig dag på kontoret inom vår verksamhet

Så här ser det ut på kontoret inom vår verksamhet, maskiner, plåt, isolering och en skön stämning. Vi är med och bygger Sverige, är du?